Hopp til innhold
Nyttige basistjenester

Nettbank, Mobilbank og Kortkompis

For å kunne bruke banken på en enkel og effektiv måte bør du ha tilgang til noen av basistjenestene Nettbank, Mobilbank eller KortKompis.

Smart bruk

Sikker e-post er tilgjengelig i mobil-, brett- og i nettbanken.

Du kan sende sikker e-post til kundeservice og omvendt. I tillegg kan du motta meldinger fra din rådgiver i banken. Du kan lese meldingene i nettbank, mobilbank eller brettbank og svare på meldingene fra der du leser de.

Bankmeldinger er kontoutskrifter og andre meldinger fra banken. Disse er foreløpig kun tilgjengelig i nettbanken.


Straksbetaling er en betalingstjeneste der pengene blir disponible på mottakers konto straks betalingen er gjennomført. Dette er spesielt gunstig når du skal kjøpe ting fra andre privatpersoner, for eksempel bruktbil, båt eller møbler og selger har konto i andre banker enn Sparebanke Møre. 

  • Maksimalt kan det overføres kr 500 000 via straksbetaling. (Følger standard beløpsgrenser i nettbanken)
  • Når du betaler får du opp valget "Bruk straksbetaling", dersom mottaker kan ta i mot straksbetaling.
  • Vanlige betalinger mellom ulike banker tar opptil flere dager før mottaker har pengene på konto.
  • Valuteringsregler (rentedato) for straksbetaling følger samme standard som for vanlige betalinger.

Nettbanktjenesten Min økonomi gir deg oversikt over hva du bruker pengene til. 

Tjenesten inneholder:

  • Forenklet regnskap: et sammendrag over regnskapsførte inntekter og utgifter pr måned
  • Totaloversikt: regnskap og budsjett pr måned pr regnskapskonto
  • Detaljert regnskap: transaksjoner som skal knyttes opp mot en regnskapskonto
  • Mine transaksjoner: oversikt over transaksjoner som systemet henter fra kontoene dine
  • Faste utgifter: oversikt over faste utgifter og over fast sparing
  • Regnskapskontoer: oversikt over alle regnskapskontoene som er i bruk i regnskapet ditt
  • Bankkontoer: oversikt over alle bankkontoene som er tilgjengelig ut fra nettbankavtalen

 Ofte stilte spørsmål

Første gang du bruker nettbanken må du benytte deg av pålogging med passord og kode

For å benytte deg av innlogging med BankID eller BankID på mobil må du ha bestilt dette i nettbanken. (Du må ha norsk personnummer og være over 18 år)

Logger du på med kontonummer eller organisasjonsnummer må du velge pålogging med passord og kode. (Gjelder også for de som ikke har norsk personnummer)

Du kan bruke vår selvbetjente løsning for å få tilsendt nytt passord. Trykk på Glemt passord i påloggingsbildet og følg nærmere anvisninger på skjermen.

Kontakt Kundeservice så bestiller vi en ny kodebrikke til deg

Nei, kodebrikken benyttes både til pålogging med BankID og pålogging med passord og kode .

...