Hopp til innhold

Mobilbank

Enkelt, raskt og praktisk når man er på farten

Med banken på mobilen har du tilgang til alle selvbetjente tjenester akkurat når og hvor det passer deg.

Slik kommer du i gang

Last ned applikasjonen fra App Store eller Google Play. Søkeord: Sparebanken Møre mobilbank.

Versjoner av operativsystem som støttes:
Android: Minimum versjon 5.0
iOS: Her støtter vi fra versjon 9 og oppover

For Windows telefoner anbefaler vi å gå til sbm.no og logge på nettbanken.

Aktivering Første gang du tar i bruk mobilbanken må du identifisere deg med enten BankID, BankID på mobil eller passord og kode.

Pålogging Du logger på med fingeravtrykk (TouchID) eller firesifret kode. Hvis du har en telefon uten fingeravtrykksensor bruker du din personlige kode for å logge på. Du kan logge på med kode selv om du har aktivert fingeravtrykk. 

Mobilbank for ungdom
Vi har egen Mobilbank for kunder mellom 15-18 år. Ungdommen får opp SMS som aktiveringsalternativ. Dette gir begrenset tilgang til tjenester tilpasset ungdom, eksempelvis overførsel mellom konti, sjekke saldo, SKULS og regionsperre på kort.

Tjenester

  • Pålogging med Touch-ID (fingeravtrykk)
  • Fond, forsikring og aksjehandel rett fra mobilen
  • Varslingssenter med nettpostkasse, kundemeldinger og avtaler.
  • Nyttige informasjonskort
  • Tilgang til «hele banken» fra menyen
  • Gå til nettbanken fra mobilen uten ny pålogging


Ring meg

Ofte stilte spørsmål

Om Mobilbank
Du kan nå utføre alle våre selvbetjente tjenester fra mobilen. I tillegg til de mest brukte tjenestene som SKULS, betale, overføre og siste bevegelser finner du blant annet forsikring, fond og aksjehandel, innstillinger, kalkulatorer, kort og sparing. Hvis du velger "gå til nettbank" får du tilgang til hele nettbanken fra mobilen uten ny pålogging.

SKULS er en tjeneste for å betale penger til personer som du ikke kjenner kontonummeret til. Det eneste du trenger å vite er mobilnummeret til mottaker. Tjenesten er tilgjengelig i mobilbanken.

...