Hopp til innhold
Logg inn
Hvor ønsker du å logge inn?

Vi hjelper deg gjerne!

Trenger du råd eller ønsker mer informasjon om våre produkter og tjenester? Vi hjelper deg med å finne de beste løsningene for deg.
iconTelefoniconChat (Åpent 08:00-20:00)
iconRing meg (Åpent 08:00-20:00)
iconMøte
Ofte stilte spørsmål

For å aktivere det nye kortet ditt, må du først bruke det med pin-kode i minibank eller betalingsterminal. 

Du kan også aktivere kortet ditt i nett- og mobilbank. Gå til menyen og "Mine kort". Klikk på plusstegnet på kortet det gjelder og velg "Aktiver kort". 

Skal du erstatte/rebestille et kort kan du gjøre det i mobil- eller nettbanken. I menyen velger du "Mine kort", klikk på plusstegnet og velg "Bestill/erstatt kort".

Kontaktløs betaling følger internasjonale standarder og strenge sikkerhetskrav. Du kan bare betale for beløp inntil 200 kroner per varekjøp. Ved jevne mellomrom blir du også bedt om å taste PIN-koden din for å bekrefte at du er riktig eier av kortet. For beløp over 200 kroner må du fortsatt bruke PIN-kode.

For beløp over 400 kroner må du taste PIN-koden. På enkelte terminaler må en sette inn kort og benytte chip/PIN, mens andre (særlig i utlandet) trenger en kun å taste PIN. Av og til blir du også bedt om å taste PIN-koden din i terminalen selv om beløpet er under kr 400. Dette er en sikkerhetskontroll for å sjekke at den som bruker kortet er riktig eier.