Passord og kode

Glemt passordet eller ønske å oppheve en blokkering?

Om din konto er sperret kan det være flere årsaker til dette. Ofte kommer det av at passordet du har forsøkt å logge inn med er feil. 

Det skyldes enten: 

  • Du har glemt hvilket passord du skulle bruke
  • Du har forsøkt feil passord på feil metode, som for eksempel BankID-passordet til din "Passord og kode"-innlogging.

For å åpne kontoen igjen må du følge stegene under. 

1. Gå til "Logg inn" knappen på forsiden av sbm.no - velg "nettbank" og innloggingen "Passord og kode"

PK1.png


2. Fyll inn ditt fødsels og personnummer

PK2.png


3. Her velger du boksen "Glemt passord". Denne vil både sende deg nytt passord og oppheve eventuell sperrer du har på kontoen. 

PK3.png


4. Velg mellom å autentisere deg med BankID på mobil eller via kontrollspørsmål. 

PK4.png

Når du har gått gjennom disse stegene, vil du få tilsendt nytt passord på SMS eller e-post. En eventuell blokkering blir opphevet og du kan logge inn på nytt. 


Har du nylig gjort dette eller nettopp bestilt deg ny kodebrikke? Da må vi åpne kontoen din manuelt. Legg inn telefonnummeret ditt nederst på siden, så ringer vi deg.