Mobilbank
Med banken på mobilen har du tilgang til alle selvbetjente tjenester akkurat når og hvor det passer deg.
Last ned appen fra App Store eller Google Play.
Søkeord: Sparebanken Møre mobilbank
Fra og med app versjon 2,30 krever iOS 15 og Android 8.
For Windows telefoner anbefaler vi å gå til sbm.no og logge på nettbanken.
Aktivering
Første gang du tar i bruk mobilbanken må du identifisere deg med enten BankID. eller passord og kode fra kodebrikke. NB: Gjelder det aktivering av mobilbank til barn, er passordet sendt til barnets mobilnr.
Innlogging
Logg inn med FaceID, TouchID eller firesifret PIN-kode.
Dette kan du ordne i mobilbanken
I mobilbanken kan du utføre de aller fleste banktjenester, akkurat når og hvor du vil! Blant annet kan du gjøre dette:
- Opprette kontoer
- Sjekke saldo, overføre mellom kontoer og betale regninger
- Sperre og bestille kort
- Endre regionsperre på kortene dine
- Endre forfallsdato eller trekkonto på boliglånet ditt
- Starte fondssparing
- Kjøpe forsikringer
- Kontakte Kundeservice eller rådgiveren din
Du bestemmer selv hvilke kontoer du vil ha synlig i mobilbanken din, og du kan tilpasse hvilke snarveier du vil ha på forsiden.
- Last ned appen fra App Store eller Google Play. Søkeord: Sparebanken Møre.
- For å aktivere Mobilbanken må du identifisere deg ved hjelp av BankID, BankID på mobil eller passord og kode. Når identifiseringen er fullført får du tilsendt en aktiveringskode på SMS. Når aktiveringskoden er godkjent må du lage deg en personlig kode på fire siffer. Aktiveringen er nå fullført og mobilbanken er klar til bruk.
Klikk på "Avbryt" i påloggingsbildet der du normalt bruker TouchID eller taster inn koden på fire siffer. Velg "Glemt personlig kode?" og aktivér mobilbanken på nytt. Du må da ha enten BankID på mobil, BankID eller passord og kode tilgjengelig, og vil få mulighet til å velge ny kode.