Enklere regningsbetaling med

eFaktura

Med eFaktura får du ferdig utfylte fakturaer rett i nett- og mobilbank. Enkel regningsbetaling uten at du trenger å huske kontonummer, KID og beløp. Du får varsel når du har ny eFaktura klar for godkjenning. Da kan du se fakturaen, og endre belastningskonto, beløp og forfallsdato om det skulle være nødvendig.

Nå trenger du ikke lenger å opprette eFaktura selv.
Ved å samtykke til avtalen "Ja takk til alle", vil alle eFaktura-avtaler til nye betalingsmottakere opprettes automatisk. Du får første regning som eFaktura og trenger ikke å vente på papirfaktura for å opprette eFakturaen selv. 

Hjelper du andre eller er verge? 
Etter 18. mai 2022 vil alle eFaktura bli sendt til den som er registrert som juridisk eier av betalingsavtalen. Vi jobber med en fullmaktsløsning for eFaktura, der du vil kunne godkjenne eFaktura på vegne av andre personer. Frem til denne er klar, kan du ta kontakt med kundeservice for å få registrert fullmakten. Du kan også kontakte avsender av eFakturaen for å avtale annen mottaker. 

Endringer i eFaktura

Med funksjonen «Ja takk til alle» har eFaktura blitt enda enklere. «Ja takk til alle» gjør at eFaktura-avtaler blir opprettet automatisk, uten at du trenger lete etter riktige betalingsdetaljer og registrere disse i nettbanken.

Fra 1. desember 2021 er det ikke lenger mulig å opprette eFaktura-avtaler manuelt, og derfor må alle som bruker eFaktura aktivere «Ja takk til alle» i nett- eller mobilbank. Om du ikke har akseptert "Ja takk til alle" innen 18. mai 2022, vil alle eksisterende eFaktura-avtaler bli slettet, og du vil motta regningene dine på papir.

Om du allerede har valgt «Ja takk til alle», trenger du ikke å foreta deg noe.

Det viktigste du trenger å vite om endringene:

  • Du må velge "Ja takk til alle" i nett- eller mobilbank innen 1. desember. Da blir nye eFaktura-avtaler opprettet automatisk fra første regning fra alle bedrifter som tilbyr det.
  • Etter 1. desember er det ikke mulig å inngå nye eFaktura-avtaler uten aksept for "Ja takk til alle".
  • Dersom det er enkeltbedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra, kan du enkelt reservere deg mot disse i nettbanken.
  • Det er ikke lenger mulig at en annen person enn deg selv kan eie eFaktura-avtalen. Etter 18. mai 2022 vil alle regninger bli sendt til den som er registrert som juridisk eier av betalingsavtalen. 
  • Vi jobber med enn fullmaktsløsning for eFaktura, der du vil kunne godkjenne eFaktura på vegne av andre personer. Frem til denne er klar, kan du ta kontakt med kundeservice for å få registrert fullmakten. Du kan også ta kontakt med avsender av eFakturaen for å avtale annen mottaker. 

Vi hjelper deg gjerne!

Trenger du råd eller ønsker mer info om våre produkt og tjenester? Vi hjelper deg med å finne de beste løsningene for deg.
icon Telefon 70 11 30 00
icon Chat (Åpent hverdager 08.00-20.00)
icon Ring meg (Åpent hverdager 08.00-20.00)
icon Møte