Hjelp til kort
Har du mistet, forlagt eller er blitt frastjålet kortet ditt? Du kan enkelt sperre kortet selv i mobil- eller nettbanken.
I mobilbanken: Trykk på Meny-ikonet
- Velg "Kort"/"Mine kort"
- Trykk på kortet du vil sperre
- Trykk på de tre prikkene nederst til høyre
- Følg instruksjonen på skjermen
I nettbanken: I menyen
- Velg "Mine kort"
- Trykk på kortet du vil sperre
- Velg "Sperre kort"
- Følg instruksjonene på skjermen
Trenger du å bestille et nytt kort kan du gjøre dette selv i nett- eller mobilbank.
Dersom du skal erstatte et eksisterende kort:
- Gå til meny og "Kort/Mine kort"
- Klikk på kortet du vil erstatte
- Velg "Bestill/erstatt kort"
- Følg instruksjonene på skjermen
Dersom du skal bestille nytt kort:
- Gå inn på meny
- Velg "Kort"/"Bestill kort" for Visakort eller "Søk om kredittkort" for Mastercard
- Velg det kortet du ønsker å bestille og følg instruksjonene på skjermen
Alle kort du får fra oss har samme PIN-kode. Det er ikke mulig å velge kode selv. Om du ikke vet hva PIN-koden din er, kan du enkelt finne den i nett- og mobilbank:
- Trykk på meny
- Velg "Kort" og "Vis PIN"
- Følg instruksjonene
En PIN-kode er personlig og skal aldri oppgis til andre. Mistenker du at PIN-koden er på avveie må du kontakte Kundeservice.
Du kan enkelt endre regionsperren i nett- eller mobilbanken.
Slik endrer du regionsperren på Visa-kortet ditt:
- Gå til meny
- Under "Kort" finner du "Regionsperre"
- Velg kortet du vil endre regionsperren på
- Velg de regionene/landene kortet skal være åpnet for
Slik endrer du regionsperren på Mastercardet ditt:
- Gå til meny
- Klikk på "Mine kort"
- Velg Mastercardet ditt og "Mer"
- Trykk på kortet igjen, og deretter "Regionsperre"
Husk at kortet ditt kun bør være åpnet for regioner du befinner deg i. Husk å skru på igjen regionsperren når du er tilbake fra tur.