Hopp til innhold
Logg inn
Hvor ønsker du å logge inn?

Bli kunde

Sparebanken Møre - banken for deg som bor eller har tilknytning til Nordvestlandet.

 
Du er velkommen!
Det er enkelt å bli kunde hos oss. Har du BankID eller BankID på mobil i en annen bank, kan du registrere deg som kunde og få tilgang til nettbanken umiddelbart. Har du ikke BankID kan du fortsatt bli kunde. Det tar bare litt lengre tid. Uansett om du har BankID eller ikke, så må vi stille deg noen spørsmål. Noen av spørsmålene er lovpålagte og noen stiller vi for å kartlegge ditt behov for banktjenester.

Hovedregelen er at alle nye kunder skal legitimeres med pass. Det kan gjøres unntak, men det vil medføre at du får begrenset tilgang til banktjenester. I noen tilfeller kan det være nødvendig med tilleggsdokumentasjon. Her finner du mer informasjon om legitimasjonskrav og tilleggsdokumentasjon for nye kunder.

Ved personlig oppmøte i våre bankkontor er følgende legitimasjon godkjent ved etablering av kundeforhold:

  • Norsk pass (ikke nødpass) – rødt
  • Norsk utlendingspass – mørk blått pass
  • Utenlandsk pass
  • Reisebevis for flyktninger – mørk grønt
  • Nordisk pass
  • Norske bankkort med bilde
  • Nasjonale ID-kort fra EU/EØS land
  • Norske førerkort som er av bankkortstørrelse og nordiske førerkort av EU/EØS standard

Alle legitimasjonsdokumentene skal være originale og gyldig på dato.

For å få bankkort med bilde og BankID er det kun følgende legitimasjon som er godkjent:

  • Norsk pass – rødt
  • Norsk utlendingspass – mørk blått
  • Reisebevis for flyktninger – mørk grønt
  • Utenlandsk pass*

*For utenlandske statsborgere - utenom Norden - skal det ved utstedelse av bankkort med bilde og BankID også vedlegges dokumentasjon som viser lovlig opphold i Norge.

Her finner du informasjon fra Finans Norge om "Hvordan bli bankkunde"

Bytte bank?

Å bytte bank kan være enklere enn du tror. Vi hjelper deg med prosessen fra gammel til ny bank, slik at det går så enkelt og raskt som mulig.