Smart bruk

Sikker e-post er tilgjengelig i mobil-, brett- og i nettbanken.

Du kan sende sikker e-post til kundeservice og omvendt. I tillegg kan du motta meldinger fra din rådgiver i banken. Du kan lese meldingene i nettbank, mobilbank eller brettbank og svare på meldingene fra der du leser de.

Bankmeldinger er kontoutskrifter og andre meldinger fra banken. Disse er foreløpig kun tilgjengelig i nettbanken.

Straksbetaling er en betalingstjeneste der pengene blir disponible på mottakers konto straks betalingen er gjennomført. Dette er spesielt gunstig når du skal kjøpe ting fra andre privatpersoner, for eksempel bruktbil, båt eller møbler og selger har konto i andre banker enn Sparebanke Møre. 

  • Når du betaler får du opp valget "Bruk straksbetaling", dersom mottaker kan ta i mot straksbetaling.
  • Vanlige betalinger mellom ulike banker tar opptil flere dager før mottaker har pengene på konto.
  • Valuteringsregler (rentedato) for straksbetaling følger samme standard som for vanlige betalinger.
Ofte stilte spørsmål
  • Vi anbefaler innlogging med BankID eller BankID på mobil.
  • Har du ikke det må du velge innlogging med passord og kode.
  • Logger du inn med kontonummer, d-nummer eller organisasjonsnummer må du også velge innlogging med passord og kode.
  • Før du kan logge deg inn med BankID eller BankID på mobil må du bestille dette i nettbanken. Har du blitt kunde med BankID fra annen bank kan du bruke den.

Du kan bruke vår selvbetjente løsning for å få tilsendt nytt passord. Trykk på Glemt passord i påloggingsbildet og følg nærmere anvisninger på skjermen.

Kontakt Kundeservice så bestiller vi en ny kodebrikke til deg

Nei, kodebrikken benyttes både til pålogging med BankID og pålogging med passord og kode .

Om du overfører til en med konto i samme bank vil det være på konto til mottaker umiddelbart! 

Overfører du penger til en mottaker som er kunde i en annen bank tar det noe lengre tid. 

Din konto hos oss godskrives i ukedager på disse tidene: 
- 06:10
- 10:00
- 12:00
- 14:00
- 16:00

Din konto belastes i ukedager på disse tidene: 
- 10:45
- 12:15
- 14:20
- 15:15
- 22:15

I helgen og helligdager er det ingen overføringer mellom bankene. Klokkeslettene er ca. tidspunkt. 

Norske banker har fått i oppdrag fra myndighetene å innhente og oppdatere informasjonen vi har om kundene våre i henhold til hvitvaskingslova. Se også Finanstilsynet sin veileder til hvitvaskingslova

Noen av spørsmålene stiller vi for å beskytte dine økonomiske interesser, mens andre stilles for å bidra til å avdekke og bekjempe økonomisk kriminalitet som hvitvasking og terrorfinansiering. 

Det er derfor viktig at du svarer utfyllende på alle spørsmålene. Informasjonen blir behandlet konfidensielt i henhold til bankens taushetsplikt.

For å ha oppdatert informasjon vil spørsmålene bli stilt til alle kundene våre med jevne mellomrom i løpet av kundeforholdet. Svarene dine fra forrige gang kommer opp og dersom noe har endret seg i din økonomiske situasjon kan du endre svaret ditt. Nye spørsmål er tomme og må besvares. 

Takk for at du bidrar til dette viktige arbeidet.

Vi hjelper deg gjerne!

Trenger du råd eller ønsker mer info om våre produkt og tjenester? Vi hjelper deg med å finne de beste løsningene for deg.
icon Telefon 70 11 30 00
icon Chat (Åpent hverdager 08.00-20.00)
icon Ring meg (Åpent hverdager 08.00-20.00)
icon Møte