Her er en liste over de mest vanlige feilkodene til BankID med kodebrikke.

Feilkoden skyldes vanligvis at man har tastet feil engangskode for mange ganger. Ring oss på telefon 70113000.

Disse feilkodene betyr vanligvis kommunikasjonsfeil og skyldes dårlig eller ustabil internettforbindelse. Vi anbefaler derfor at du gjør følgende: 

  1. Lukk alle nettlesere og forsøk på nytt
  2. Slå av datamaskin/nettbrett/mobil og forsøk på nytt
  3. Slå av strømmen på modem/ruter og forsøk på nytt
  4. Oppdatere/bytte nettleser.

Får du fortsatt slike feilkoder bør du ta kontakt med din nettleverandør.

Denne feilen oppstår når du bruker en bokstav eller mer i feltet for engangskode (der du skal skrive inn tall fra kodebrikken). Dette skjer ofte om en blander personlig passord og engangskode.

Feilmeldinger

Her kommer en liste over de mest kjente feilmeldingene på BankID på mobil

Det betyr at vi ikke finner en aktiv BankID på mobil-avtale på det mobilnummeret som er tastet inn. 

Denne feilmeldingen betyr at vi ikke får kontakt med din mobiltelefon. Prøv gjerne å slå telefonen din av og på hvis feilen gjentar seg.

Denne feilen betyr at du trolig har gjort endringer på ditt mobilabonnement. Dette kan for eksempel være:

  • Endring av mobilnummer
  • Bytte av SIM-kort
  • Ny teleoperatør
  • Endret adresse hos teleoperatør

Når du gjør en av tingene nevnt overfor, mister du tilgangen til BankID på mobil. BankID på mobil skal utfases, og det er ikke lenger mulig å bestille BankID på mobil. Vi anbefaler at du tar i bruk BankID-appen. Du kan lese mer om den her

Får du denne feilkoden indikerer det en midlertidig feil. Da må du avvente og prøve igjen senere. Tidligst 10 minutter etter sist du fikk feilkoden.

Feilmeldinger du kan få i mobilbanken.

Denne indikerer at vi har problemer med innloggingen, forsøk igjen senere. Vedvarer problemet kan du forsøke å slette og laste ned appen på nytt.

Kontakt oss
Åpningstid mandag til fredag kl. 08.00 til 20.00