BankID

Har du glemt passordet ditt eller ønsker du å oppheve en blokkering?

Om din konto er sperret kan det være flere årsaker til dette. Ofte kommer det av at passordet du har forsøkt å logge inn med er feil. Det skyldes enten: 

  • Du har glemt hvilket passord du skulle bruke.
  • Du har forsøkt feil passord på feil metode, som for eksempel passordet til "Passord og kode" på BankID.

For å åpne kontoen igjen må du følge stegene under:

1. Velg innloggingen "BankID"

BID1.png


2. Her velger du boksen "Glemt passord". Denne vil både sende deg nytt passord og oppheve eventuell sperrer du har på kontoen. 

BID2.png


3. Velg mellom å autentisere deg med BankID på mobil eller via kontrollspørsmål. 

PK4.png

Når du har gått gjennom disse stegene, vil du få tilsendt nytt passord på SMS eller e-post. En eventuell blokkering blir opphevet og du kan logge inn på nytt. 


Har du nylig gjort dette eller nettopp bestilt deg ny kodebrikke? Da må vi åpne kontoen din manuelt. Legg inn telefonnummeret ditt nederst på siden, så ringer vi deg. 

Her er en liste over de mest vanlige feilkodene til BankID med kodebrikke.

Feilkoden skyldes vanligvis at man har tastet feil engangskode for mange ganger. Ring oss på telefon 70113000.

Disse feilkodene betyr vanligvis kommunikasjonsfeil og skyldes dårlig eller ustabil internettforbindelse. Vi anbefaler derfor at du gjør følgende: 

  1. Lukk alle nettlesere og forsøk på nytt
  2. Slå av datamaskin/nettbrett/mobil og forsøk på nytt
  3. Slå av strømmen på modem/ruter og forsøk på nytt
  4. Oppdatere/bytte nettleser.

Får du fortsatt slike feilkoder bør du ta kontakt med din nettleverandør.

Denne feilen oppstår når du bruker en bokstav eller mer i feltet for engangskode (der du skal skrive inn tall fra kodebrikken). Dette skjer ofte om en blander personlig passord og engangskode.

Se video
Hvordan bestiller du BankID?