Hopp til innhold
Logg inn
Hvor ønsker du å logge inn?

Vi hjelper deg gjerne!

Trenger du råd eller ønsker mer informasjon om våre produkter og tjenester? Vi hjelper deg med å finne de beste løsningene for deg.

BankID

Forutsetningen for utstedelse av BankID

  • Du er legitimert med pass (med RFID-brikke). 
  • Du har fødselsnummer (ikke D-nummer)
  • Du har nettbank og kodebrikke
  • Du har mobilnummer og e-postadresse.
  • Hvis du er 15-18 år må verger signere BankID avtalen.


Signering 
Med BankID kan du inngå avtaler med elektronisk signatur, uten personlig oppmøte. En slik signatur er like bindende som en håndskrevet signatur.


Sikkerhet - trygg bruk av BankID
BankID tilfredsstiller myndighetenes strenge krav til sikkerhet. Det betyr at BankID kan benyttes i nettbank og i andre brukersteder som krever høyt sikkerhetsnivå. 


 
Ofte stilte spørsmål
  • Du kan bruke din BankID til å signere dokumenter og identifisere deg elektronisk.
  • Bruksområder kan for eksempel være
    • Søke om studieplass
    • Sjekke skatteoppgjøret - Altinn
    • Levere meldekort til NAV
    • Mine resepter
    • Min pensjon


  • En tjeneste som gjør at du kan bruke mobiltelefonen din i stedet for kodebrikken når du skal logge på nettbanken
  • Selv om du har BankID på mobil har du fortsatt behov for kodebrikken din - ikke kast den

Du kan bruke vår selvbetjente løsning for å få tilsendt nytt passord. Trykk på Glemt passord i påloggingsbildet og følg nærmere anvisninger på skjermen.

Du må bestille BankID på mobil på nytt i nettbanken. Gå til "Meny" og "BankID på mobil" under "Innstillinger". Trykk så på "Bestill" og følg instruksjonene på skjermen.